Медіатека

 


ДОБІРКА ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ПО ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ З ООП

Добірка інтернет-ресурсів, що можуть стати у нагоді батькам та педагогам при організації роботи з дітьми з ООП  в період карантину:

 https://mon.gov.ua/…/startuye-osvitnij-onlajn-kurs-dlya… Освітній онлайн-курс для вчителів початкових інклюзивних класів

 https://www.youtube.com/watch?v=bZfnmOEQ2dw Успішна освіта для дітей з розладами аутистичного спектра. Онлайн-курс для вчителів

 https://www.youtube.com/watch?v=hrx7gGhD9v8 Компетентності вчителя для реалізації інклюзивного навчання. Онлайн-курс для вчителів

 https://inkluzia.com.ua/censorni-igri-dlya-korektsiynoyi…/ Створюємо інклюзивний простір. Консолідоване постачання. Готові рішення для НУШ, НОП та ІРЦ

 https://learningapps.org/… Підтримка навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів

 https://thepoint.rabota.ua/karantyn-z-korystyu-sim…/ Карантин з користю: сім онлайн-курсів для саморозвитку

http://tvoemisto.tv/…/yak_organizuvaty_indyvidualne… Як організувати індивідуальне навчання для дитини. роз’яснення МОН

 https://www.ed-era.com/courses/ Онлайн-курси EdEra — студія онлайн-освіти

https://www.youtube.com/watch?v=Pg6yqiB2oE8&feature=share… Як говорять тварини. Розвиваючі мультики для дітей українською мовою

 https://www.youtube.com/watch?v=qUt1v0jrGWQ&feature=share… Розвиваючі логопедичні мультики. Професії

https://zatyshok.net.ua/5528/ 11 добрих мультиків для дітей та дорослих, які варто переглянути під час карантину

 https://osobluvadutuna.com.ua/category?tag=13 Розвиваючі ігри для дитини із ЗПР і аутизмом

 https://www.youtube.com/channel/UCQ-E7PHQi8o6gxWUd70HBcQ Дитячий канал Ладоньки-Ладоньки – мультфільми українською мовою для дітей

 https://vemakids.com.ua/…/metodyka-rozvytku-navychok… «Вема Кідс» – постачальник кращих рішень і технологій для розвитку дітей, а також для реабілітації та адаптації дітей з фізичними та психологічними відхиленнями

 https://fishki.net/3272212-30-prostyh-sposobov-zanjaty… 30 простых способов занять детей на карантине

 https://nus.org.ua/ Сайт Нової української школи (НУШ), де розміщуються запитання-відповіді щодо організації інклюзивного навчання

 https://vseosvita.ua/…/rozvitok-impresivnogo-movlenna-u… Розвиток імпресивного мовлення у дітей з інтелектуальними порушеннями

 https://vseosvita.ua/…/pidtrimka-ditej-z-osoblivimi… Підтримка дітей з особливими освітніми потребами: практичні поради

 https://vseosvita.ua/…/igri-ta-zavdanna-dla-formuvanna… Ігри та завдання для формування мовленнєвої компетентності НУШ

 https://vseosvita.ua/…/pedagogicni-pidhodi-v-roboti-z… Педагогічні підходи в роботі з дітьми, які мають аутичні розлади

 https://vseosvita.ua/…/nemovlenneva-ditina-v… Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі

 https://vseosvita.ua/…/efektivna-vzaemodia-vcitela-i… Ефективна взаємодія вчителя і асистента – складова успіху роботи в інклюзивному класі

 https://vseosvita.ua/…/spivpraca-fahivciv-ta-batkiv… Співпраця фахівців та батьків дитини із особливими освітніми потребами: основні засади ефективної роботи

 https://vseosvita.ua/…/pobudova-osvitnogo-procesu… Побудова освітнього процесу командою супроводу дитини із ООП у закладі освіти з інклюзивною формою навчання

 https://naurok.com.ua/…/ne-strashna-inklyuziya… Вебінар на сайті «На Урок» «(Не) страшна інклюзія: особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами»

 https://www.youtube.com/watch?v=jqz53xChwVM&feature=emb_logo Вебінар «Робота з дітьми, що мають синдром Дауна: цікаво про важливе»

Додатки, які дозволяють створювати безбар’єрне освітнє середовище:

TalkBack – додаток для людей з вадами зору

ISEE – додаток для людей з вадами зору

 BeWarned – додаток для людей з вадами слуху

Програми для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами мультимедійного видавництва «Розумники»

 

   Підручники для осіб з особливими освітніми потребами

 

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 1 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/1-klas/15-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblimi-osvtnmi-potrebami-1-klas/

 

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 2 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/2-klas/17-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblimi-osvtnmi-potrebami/

 Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 3 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/3-klas/17-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblivimi-osvtnmi-potrebami-3-klas/

 

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 4 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/4-klas/17-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblivimi-osvtnmi-potrebami-4-klas/

Підручники для осіб з особливими потребами 6 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/6-klas-n/pdruchniki-dlya-osb-z-osoblivimi-potrebami-6kl/

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 8 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/8-klas/pdruchniki-dlya-osb-z-osoblivimi-osvtnmi-potrebami-8-klas/

 

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 9 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/9-klas/28-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblivimi-osvtnmi-potrebami-9-klas/

Підручники для осіб з особливими освітніми потребами 10 клас https://lib.imzo.gov.ua/yelektronn-vers-pdruchnikv/10-klas/33-pdruchniki-dlya-osb-z-osoblimi-osvtnmi-potrebami-10-klas/

Посібники з інклюзії

http://https://mon.gov.ua/storage/app/media/inkluzyvne-navchannya/posibniki/inklyuziyavnz.pdf

·        Асистент учителя в інклюзивному класі

·        Індивідуальна програма розвитку

·        Ідеї гуманної педагогіки та сучасна система інклюзивного навчання

·        Школа для кожного

·        Асистент вчителя: основні функції, посадові обов’язки, нормативно-правова база діяльності

·        Інклюзивна освіта в Україні: шляхи від теорії до практики

·        Готовність учителя початкових класів до роботи в умовах інклюзивної освіти: структура та діагностика

·        Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання

·        Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі

·        Інклюзивна освіта: навчальний посібник

·        Інклюзивне навчання в закладах загальної середньої освіти

·        Психологічний супровід інклюзивної освіти

·        Інклюзивна освіта: досвід і перспективи

·        Дитина з аутизмом в закладі освіти

·        Гіперактивна дитина в класі

·        Основи корекційної роботи з учнями, які мають особливості психофізичного розвитку

·        Діти із синдромом Дауна: факти, навчання, допомога

·        Спільне викладання в інклюзивному класі

·        Основи інклюзивно їосвіти

·        Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад

·        Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл

·        Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклююзивному класі

·        Диференційоване викладання в інклюзивному класі

·        Консультативно-діагностичний супровід дітей з особливими освітніми потребами в діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій

·        Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах

·        Проект «Інклюзивна освіта: крок за кроком»

·        Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі

·        Планування спрямоване на кожного учня: посібник з розроблення та впровадження індивідуальних начальних планів

·        Попередження та корекція графічних відхилень у першокласників

·        Права людини: знати, щоб захищати. Що треба знати про захист прав дітей з інвалідністю

·        Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади

·        Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі

·        Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами

·        Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів

·        Створення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами

·        Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі

·        Технології психолого-педагогічного супроводу дітей з аутизмом в освітньому просторі

·        Програма курсу «Основи інклюзивної освіти»

·        Психологія дітей із затримкою психічного розвитку

·        "Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів з порушеннями інтелектуального розвитку" - ПОСІБНИК Схвалено 2020 р.

·        Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл: посіб./ [Тоні Бут]; пер. з англ. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015. – 190.

·        Особливі діти в умовах загальноосвітньої школи (досвід закладів освіти Дніпровського району м. Києва). Практично-методичний посібник /Упорядник Сидоренко Н.А. – К.: РНМЦ Дніпровського району, 2015.- 64 с.

·        Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник /Н.М.Дятленко, Н.З.Софій., О.В.Мартинчук, Ю.М.Найда, під заг. ред. М.Ф.Войцехівського. – К.: ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015.— 172с.

·        Школа для кожного: посібник / Упорядник: Байда Л. Ю. – К., 2015. – 60 с.

·        Інклюзивна школа: особливості організації та управління: Навчально-методичний посібник/ Кол. авторів: Колупаєва А.А., Софій Н.З., Найда Ю.М. та ін. За заг. ред. Даніленко Л.І., – К.: 2007. – 128 с.

·        Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол.упорядників: Патрикеєва О. О., Дятленко Н. М., Софій Н. З., Найда Ю. М. Під заг. ред. Шинкаренко В. І. — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2013. — 100 с.

·        Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол. упорядників: Патрикеєва О. О., Софій Н. З., Луценко І. В., Василашко І. П. Під заг. ред. Шинкаренко В. І., — К.: ТОВ «Видавничий дім “Плеяди”», 2013. — 96 с.

·        М.Сварник. Інклюзивна освіта в Україні: попередній аналіз ситуації / Інклюзивна освіта. Збірник матеріалів проекту. – К.: 2013

·        Посібник “Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: навч. курс та наук.-метод. посіб.” / Т.В.Сак. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 168 с. – (Серія «Інклюзивна освіта»).

·        Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За ред. А.А. Колупаєвої. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012.

·        Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: Навчально-методичний посібник у 9 книгах / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К., 2010. – 363 с.

·        Колупаєва А. А., Єфімова С.М. Навчальний курс «Вступ до інклюзивної освіти». – К.: Науковий світ, 2010. – 20 с.

·        Колупаєва А.А., Савчук Л.О. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання. Видання доповнене та перероблене: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук, К.: Видавнича група «АТОПОЛ», 2011. – 274 с.

·        Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний посібник. – Київ, 2010. – 96 с.

·        Колупаєва А.А., Данілавічютє Е.А., Литовченко С.В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 192 с.

·        Єфімова С.М., Королюк С.В. Лідерство та інклюзивна освіта: навчальний курс та методичний посібник / За заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011. – 164 с.

·        Таранченко О.М., Найда Ю.М. «Диференційоване викладання в інклюзивному навчальному закладі»: навчальний курс та методичний посібник / за загальною редакцією Колупаєвої А.А. – К.: Видавнича група «А.С.К.», 2012. – 124 с.

·        Основи інклюзивної освіти. Навчально-методичний посібник / за заг. ред. Колупаєвої А.А. – К.: «А.С.К.», 2012. – 308 с.

·        Колупаєва А.А. Програма курсу «Основи інклюзивної освіти» для вищих навчальних закладів, які здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування). – К.: «А.С.К.», 2012. – 31 с.

·        І. Луценко, В. Крижанівський, Е. Добин. Відстоювання інтересів дітей з особливими потребами, дітей з інвалідністю на інклюзивну освіту: Тренінговий модуль / За заг. ред. О. Красюкової-Еннз, О. Софій, М. Сварника. — Українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» — К., 2010. — 46 с.

·        Модуль. Консультативна політика / Авторський колектив: Ольга Красюкова-Еннс, Шерл Крокер, Тамара Луценко, Юлія Найда // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.

·        Модуль. Доступність та універсальний дизайн / Авторський колектив: Ольга Красюкова-Еннс, Ярослав Грибальський, Лариса Байда, Володимир Азін. // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.

·        Модуль. Розробка соціальної політики / Авторський колектив:Елеонора Чорнобой, Ольга Красюкова-Еннс, Лариса Байда, Олег Лепетюк // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с.

·        Модуль. Вступ до питань «інвалідності» / Авторський колектив: Лариса Байда, Ольга Красюкова-Еннс, Антоніна Обухівська, Елеонора Чорнобой // Канадсько-український проект: «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні»: тренінгові модулі.-К., 2011.-132с

·        Л. Климанська, Г. Герасим, Д. Блей. Організаційний розвиток: Тренінговий модуль / За заг. ред. О. Красюкової-Еннз, О.Софій, М.Сварника. — Українсько-канадський проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» — К., 2010. — 62 с.

·        Працюємо разом: дитина з особливими потребами в школі. Довідник для батьків. Досвід Канади: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 50 с.

·        Розвиток політики інклюзивних шкіл. Інтегроване планування послуг, їх надання та фінансування в Канаді: посібник / Дж. Блейз, Е. Чорнобой, Ш. Крокер, Е. Страт, О. Красюкова-Еннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 46 с.

·        Планування спрямоване на кожного учня: посібник з розроблення та впровадження індивідуальних начальних планів: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 86 с.

·        Інклюзивна освіта. Посібник для батьків. Досвід Канади: посіб. – К.: Паливода А.В., 2012. – 120 с.

·        Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах. Досвід провінцій Манітоба, Нова Шотландія та Альберта: посібник / Е. Чорнобой, О. Красюкова-Еннз. – К.: Паливода А. В., 2012. – 32 с.

·        Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практичний посібник. / [Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девід Харві]; пер. з англ. – К.: СПД-ФО Парашин І.С., 2010. – 296 с.

·        Інвалідність та суспільство: навчально-методичний посібник. За заг. редакцією Байди Л.Ю., Красюкової – Еннс О.В. / Кол. авторів: Байда Л.Ю., Красюкова – Еннс О.В., Буров С Ю., Азін В.О., Грибальський Я.В., Найда Ю.М. – К., 2012. – 216 с.10 особливих книжок про особливих дітей

 

10 особливих книжок про особливих дітей

ДЛЯ ТИХ, ХТО ВЧИТЬСЯ ЧИТАТИ (4+)

"Білосніжка" (пер. із італ. Ганна Усатенко, "Дивогра", 2016)

Цього року в Україні з’явилося видавництво "Дивогра", що спеціалізується винятково на книжках і товарах для дітей із особливими потребами. Перша їх ластівка – італійська книжка-картинка "Білосніжка" з ілюстраціями Томмазо Д’Інкалчі.

Її особливістю є спрощений текст (усі речення в теперішньому часі, прості, короткі, розміщені в один рядок), де всі слова дублюються піктограмами міжнародної системи символів PCS (picture communicational symbols).

Таким чином дітям із особливими потребами (дислексією, розладами спектру аутизму, іншими особливостями психічного та фізичного розвитку) легше оволодіти навичками читання.

Ілюстрації виконано в м’яких пастельних тонах, малюнки доповнюють емоційний рівень тексту.


ДЛЯ ТИХ, ХТО ЧИТАЄ САМ (7+)

"Авіа, пташиний диспетчер" Оксани Лущевської ("Грані-Т", 2014)

Головний герой повісті Оксани Лущевської – голуб Авіа. У нього травмоване крило, тож літати, як раніше, він не може. Утім, голуб не ставить на собі хрест: Авіа планує переквалікуватися з пілота на пташиного диспетчера, щоб і далі працювати й не відчувати себе неповноцінним.

Місяці напруженого навчання, тренування – й ось голуб-каліка стає відомим авіадиспетчером у найголовнішому аеропорті країни, про нього знімають репортажі, й навіть найбільші лиходії пташиного світу не зможуть похитнути його віру в себе.

Бонус видання – дотепні й оригінальні ілюстрації Віолетти Борігард, завдяки яким навіть найбільші нечитайки захочуть дочитати повість самостійно.

 

"Дві бабуськи в незвичайній школі, або Скарб у візку" Лариси Ніцой ("Самміт-книга", 2016)

Пригодницька повість для підлітків (середній шкільний вік): пошуки загубленого скарбу у старій школі, таємниці, викрадені вчителі, злочинці й реальна небезпека.

Герой у візку, Олежка, – дуже розумний, саме він дізнався про скарб й відтак розгадав більшість таємниць старої школи. Чому це зміг? Бо йому нічого робити, крім як читати (так одного разу каже сам Олежка).

З одного боку, людина у візку тут викликає повагу завдяки розуму, набутому з книжок, і сміливості, на яку не всі здорові зважаться.

З іншого боку, життя у візку зображено легко й невимушено: ніяких проблем із ліфтами й пандусами, пересуванням – натиснув кнопку на суперсучасному візку й поїхав. Ніяких складнощів із ровесниками, навпаки: всі Олежку люблять і поважають, чекають у гості. Проте світ у візку, на жаль, не такий веселковий, і читачі можуть бути введені в оману.

Так само відводять від головної лінії абсолютно гротескні персонажі двох бабусь. Одна з них тільки й думає про те, як усіх нагодувати, друга весь час тільки те й робить, що тренується.

Такі ж неправдоподібні образи найкращих друзів Олежки – Васі (дівчинка) і Люби (хлопчик). Звісно, на тлі карикатурно тупуватих персонажів легко виділятися розумом, проте чи потрібно це герою у візку?


ДЛЯ ВПЕВНЕНИХ ЧИТАЧІВ (11+)

"Загадковий нічний інцидент із собакою" Марк Геддон ("КСД", 2016)

Цей роман, який був неодноразово відзначений престижними преміями, українською переклали двічі – у 2010-му в "Кальварії" (переклад Лотти Мейдз), й у 2016-му в "КСД" (Анастасія Рогоза).

Це історія 15-річного Крістофера, який страждає на синдром Аспергера (високофункціональна форма аутизму), написана від першої особи.

Починаючись як детектив, "Загадковий нічний інцидент із собакою" все більше перетворюється на психологічний роман, де усі герої переживають неймовірно складні часи й невідомо, кому більше співчувати, – хлопцю, для якого нестерпним є будь-який дотик, матері, яка так виснажена, що кидає сім’ю й два роки мучиться докорами сумління, чи батькові, який робить необачну помилку й назавжди втрачає довіру єдиної дитини.

Крістофер дуже розумний, має хист до точних наук і пише книжку про своє розслідування вбивства собаки, однак будь-які соціальні взаємини є для нього справжньою мукою. "Звичайні" люди вважають дивацтвом те, що хлопець уникає жовтого й коричневого, а у страви додає червоний барвник.

Те, наскільки світ несправедливий до особливих дітей, розумієш наприкінці, коли Крістофер розповідає читачам про свою найзаповітнішу мрію: щоб Землею поширився смертельний вірус, внаслідок якого живими лишилися б тільки такі, як він, особливі. Тоді б ніхто його не торкався, не потребував комунікації й всі жили б у злагоді, оскільки б розуміли потреби одне одного.

Попри все, книжка вийшла дуже життєствердна і її варто прочитати кожному підлітку бодай для того, щоб помічати інакшість і толерувати її.

 

"Метелики в крижаних панцирах" Оксани Радушинської ("ВСЛ", 2015)

Повість "Метелики в крижаних панцирах" розповідає про 15-річну Ярину, яка втратила в автомобільній аварії батьків і сама ледь вижила.

Дівчина пересувається в інвалідному візку, але це не єдина її проблема. Є ровесники, з якими треба наново будувати стосунки, виходячи з нових реалій і нового місця проживання. Є родичі, які ненавидять Ярину.

На противагу цьому всьому є казковий принц на білому коні, ладний пожертвувати заради дівчини стосунками з батьками, забезпеченим майбутнім і навіть найпершими дівчатами на районі.

Оксана Радушинська дуже правдиво описала внутрішній світ і переживання неповносправного підлітка. Утім, сюжет у багатьох місцях провисає: починаючи від неправдоподібної зустрічі головних героїв і завершуючи надміру солодкавим гепі-ендом.

Хоч історія Ярини-Попелюшки виглядає дуже красиво й хотілося б, щоб ця казка була реальністю, але читача не покидає наприкінці відчуття штучності.


"Марта з вулиці святого Миколая" Дзвінки Матіяш ("ВСЛ", 2015)

Інклюзивність не є основною темою книжки Дзвінки Матіяш, проте героїня у візку настільки харизматична, що не думати про її особливі потреби вкрай важко.

У 13-річної Марти є старша подруга – Поліна. Жінка пересувається у візку й живе не на першому поверсі. Щоб вийти на вулицю, тобто виїхати, їй потрібна допомога. Проте у себе вдома Поліна практично не обмежена в русі, вона ганяє на візку так, як не всі зі здоровими ногами.

Дзвінка Матіяш у книзі "Марта з вулиці святого Миколая" описує правдиве життя людей у візку, прикрашаючи його хіба там, де Поліні не зраджує оптимізм. Персонаж її книжки – приклад того, як не вішати носа навіть тоді, коли, здається, є всі для цього підстави.


"Хто проти суперкрутих?" А. Аудгільд Сульберґ (переклад із норвезької Наталя Іваничук, "ВСЛ", 2016)

Головна героїня повісті "Хто проти суперкрутих?" – 12-річна школярка Анне Беа. У неї особлива зовнішність: дівчина страждає на альбінізм.

Школярі поділені на "касти", і Анне Беа серед "упосліджених": з неї насміхаються через її зовнішній вигляд і дуже поганий зір. Найбільше бажання Анне Беа – стати "нормальною" або хоча б невидимою, не виділятися, не привертати уваги своєю зовнішністю.

Симпатична й талановита дівчина стає зацькованою й тихою, невпевненою в собі істотою. Не помічає "вад" дівчини тільки Нільс, вірний і єдиний друг Анне Беа.

Ця повість – про те, як перетворити свою особливість на родзинку: з того, чого соромишся, зробити те, чим пишаєшся. Допомагають три речі: 1) вдало підібрані аксесуари; 2) надійні друзі; 3) талант.

Звісно, за всім цим стоїть потужна сила волі, адже дівчині доводиться подолати свої найбільші страхи, ще й кинути виклик "суперкрутим".


"Диво" Р. Дж. Палассіо (пер. із англ. Світлани Колесник, "Віват", 2016)

Герой роману Р. Дж. Палассіо – 10-річний хлопчина Огест. Його особливість – спотворене внаслідок вроджених патологій і численних пластичних операцій обличчя. Обличчя, від якого одним стає ніяково, іншим – страшно, багато хто відчуває відразу й навіть ненависть.

Огест не має ілюзій щодо своєї зовнішності, за своє життя він удосталь натерпівся – болю, знущань, несправедливого відторгнення.

"Диво" розкриває непривабливі сторони інклюзивного навчання: за рік, який Огест провчився зі "звичайними" дітьми у "звичайній" школі, хлопець пізнав усі радощі й біди спілкування з ровесниками. У нього з’явилися справжні та фіктивні друзі, до нього ставилися як до хворого на проказу, його жаліли, ненавиділи, проти нього плели інтриги, в яких брали участь навіть дорослі.

Залишитися собою у шкільному пеклі Огестові допоміг міцний внутрішній стержень, безумовне прийняття рідних і друзів, розум і почуття гумору. Що важливо, авторка показує не лише точку зору Оггі, але й інші сторони конфліктів. Адже порозуміння можливе лише у випадку, коли всі сторони слухають і чують одне одного.


ДЛЯ МАЙЖЕ ДОРОСЛИХ ЧИТАЧІВ (15+)

"До сивих гір" Оксани Сайко ("Піраміда", 2015)

Ця повість також торкається теми зовнішніх вад. Головна героїня, 15-річна Яська, має горб і славу не дуже "мудрої". Вона живе у селі з батьком, мачухою і зведеним братом. Мати її померла.

Яська звикла до того, що всі насміхаються з її горба, вважають її дурненькою, знущаються – як домашні, так і чужі. Усе життя дитина живе з розумінням, що інакше бути не може, що фізичне й емоційне насилля – це порядок речей. І що єдиний можливий спосіб заробітку для неї – старцювання під церквою.

Усе змінюється, коли Яська, несправедливо побита батьком, уперше тікає з дому. Вона зустрічає Михайла, старшого чоловіка, який стає дівчині другом і наставником. За таких обставин легко сплутати вдячність і повагу з коханням, правда ж?

Повість на диво чесна: ніхто не може допомогти дівчині, крім неї самої. Михайло помирає, Яська може змінити своє життя, лише порвавши з тими, хто її ображає. Втеча не провіщає дівчині нічого доброго: її вже намагалися зґвалтувати, тепер же Яську нікому захистити. Фінал відкритий – принаймні вона спробувала вирватися із зачарованого кола.


"140 децибелів тиші" Андрія Бачинського ("ВСЛ", 2015)

Зачин повісті характерний для масліту з його повсякчасним балансуванням між гострою соціалкою і сльозоточивою мелодрамою: талановитий хлопчик, який мріє стати музикантом, сім’я потрапляє в автомобільну аварію, виживає Сергій, та й той втрачає слух.

Головний герой "140 децибелів тиші" потрапляє в інтернат, де в нього з’являється близький друг – Яринка. Дівчинку заради пенсії з інвалідності забирає звільнений із в’язниці батько, Сергій хоче врятувати подругу й потрапляє на вулицю, де мусить протистояти банді місцевих кишенькових злодіїв.

Внутрішній світ львівського соціального дна зображено без прикрас, не залишається ілюзій і щодо майбутнього глухонімих підлітків, членів банди Саньки Глухаря. Мало кому пощастить так, як Сергієві, в якого є талант до музики.

Усі Сергієві нещастя – результат дії злого фатуму й наслідок його глухоти й німоти. Бачинський, який є лауреатом "Дитячої книги BBC 2015", показує, як непросто людям із особливими потребами досягти елементарного – порозуміння.

 


П'ять сильних книг про аутизм


1.             Темпл Грендін, Маргарет М. Скаріано. "Відчиняючи двері надії. Мій досвід подолання аутизму." У 2010 році журнал Time включив Темпл Грендін в список ста найвпливовіших людей у світі в категорії «Герої». Професор Колорадського університету, всесвітньо відомий фахівець в області тваринництва, автор книг та статей, який виступає по всьому світу, — ця жінка зуміла подолати аутизм і реалізувати свій творчий і громадський потенціал. Ця книга — найвідоміша з усіх, написаних людиною з аутизмом. Незабаром після видання вона була переведена на данську, іспанську, німецьку, шведську, японська та інші мови. Автор ділиться спогадами про життєвий шлях, на якому було багато перешкод, чудових людей, які розуміли її та допомагали долати труднощі. Досвід Т. Грендін, яка зуміла змінити себе й знайти своє місце в житті, дуже важливий для батьків дітей з аутизмом фахівців. Читати онлайн ТУТ 

2.  Наокі Хігасіда. "Чому я стрибаю?" Внутрішній світ 13-річного хлопчика з аутизмом. Наокі Хігасіда, 13-річний японський хлопчик, вирішив розповісти всьому світу про те, чим люди з аутизмом відрізняються від типових людей. Ця книга складена у формі відповідей на питання. Наокі намагається дати прості відповіді на питання про те, як і чому поводяться аутисти, що вони відчувають, про що мріють і чого хочуть. Книга завершується казкою "Я ТУТ", завдяки якій читачі відчують глибину переживань хлопчика з аутизмом і красу його внутрішнього світу. Книжка для батьків дітей з аутизмом і для всіх, хто хоче трохи більше дізнатися про дітей з РАС і про те, якими вони бачать нас. Читати онлайн -ТУТ 

3.  Еллен Нотбом. "10 речей, про які хотіла б розповісти вам дитина з аутизмом." Існує величезна потреба (і, як я сподіваюся, бажання) в розумінні світу з точки зору дитини з особливими освітніми потребами. Так що тепер голос наших дітей повертається знову, на цей раз щоб розповісти, що б вони хотіли донести до вчителів.Читати онлайн ТУТ  

4.      Стенлі Грінспен, Серена Уідер. "На ти з аутизмом" Настільна книга з моделі DIR Floortime. Методика успішно застосовується в роботі з дітьми з самого раннього віку, з підлітками та дорослими людьми. Заняття проводяться в атмосфері емоційного контакту, в них беруть участь не тільки фахівці, але і вся родина. В результаті навички спілкування і мислення швидко входять в повсякденне життя. Більше про DIR Flortime в Україні дізнайтеся за посиланням: http://www.floortime.org.ua/. Книга адресована батькам та родичам людей з РАС, фахівцям, що працюють з ними, студентам - психологам, педагогам тощо. Читати онлайн ТУТ 

5.      Джеральдін Доусон, Лорі Вісмар, Саллі Роджерс. "Денверська модель раннього втручання для дітей з аутизмом." Денверська модель раннього втручання базується на даних, наданих статистичними та науковими дослідженнями. Описана модель широко впроваджується з метою надання допомоги дітям з РАС. Унікальність даної методики полягає в її ефективності: вона насправді допомагає дитині впоратися з труднощами, викликаними аутизмом, бо пропонує стратегії трансформації будь-яких рутинних процедур, справ, режимних моментів у прості й дієві техніки ігрового спілкування, взаємодії та навчання. Ця книга максимально адаптована для батьків. Читати онлайн ТУТ

 

 

20 фільмів про людей з обмеженими можливостями

У світі кіно завжди було важливо висвітлювати різноманітні аспекти життя та подолання різних перешкод. Фільми про людей з обмеженими можливостями стали не лише джерелом надихнення, але й важливим кроком до підвищення свідомості суспільства про інклюзивність та рівність. У цій добірці ми зібрали 20 різноманітних фільмів, які розкривають непересічні історії, таланти та відвагу людей, які зіткнулися з обмеженнями, але зуміли перетворити їх на переваги. Ці фільми вражають, навчають та надихають нас подолати будь-які труднощі та завжди залишати місце для спільності та емпатії у світі

Історія сім’ї Блум (2020)

Зворушлива новинка кіно базується на реальних подіях. Активну життєрадісну серфінгістку паралізувало після серйозної травми хребта. Жінка почувається абсолютно безпорадною, але дбайливі чоловік та діти всіляко намагаються допомогти. Незабаром у сім’ї з’являється вихованець, який потребує опіки, – поранене пташеня сороки. Турбота про слабку істоту повертає жінці віру в себе.

 

Під замком (2020)

Новий закордонний фільм про людей з обмеженими можливостями містить елементи трилера та круту детективну інтригу. Дуже дбайлива мати доглядає за прикутою до інвалідного візка дочкою, тримаючи її у повній ізоляції від суспільства. Хлоя приймає сильнодіючі препарати та ні з ким не спілкується. Низка дивних випадковостей викликає у дівчини підозри, а спроба дізнатися інформацію про свої ліки призводить до шокуючого відкриття.

 

Чоловіки зі слабкостями (2019)

Американська комедія – ремейк бельгійського роуд-муві «Приходь як є». Молодий чоловік, який страждає на вроджений параліч, мріє втратити цноту. Хлопець дізнається, що у Монреалі існує бордель для людей з обмеженими можливостями здоров’я. У компанії своїх приятелів – колясочника та сліпого – герой потай від батьків вирушає на пошуки злачного місця.

 

Пограбування з обмеженнями (2019)

Класний зарубіжний фільм для успішного банкіра, який став інвалідом-візочником. Тяжка недуга виявилася не єдиною проблемою фінансового ділка: податкова поліція розпочала пошуки «чорної готівки». Герою потрібно провернути хитру авантюру , щоб убезпечити себе та свої нелегальні доходи. Спільниками в ризикованій справі стають нові знайомі по реабілітаційному центру, які страждають на сліпоту, аутизм і синдром Дауна.

 

Ігри долі (2019)

Нещасний випадок прикував успішного молодого брокера до інвалідного крісла. Колись амбітний і завзятий хлопець перетворюється на озлобленого та примхливого невротика, змушуючи страждати на своїх близьких. Медсестра, приставлена доглядати складного пацієнта, не потурає примхам підопічного. Дівчина допомагає йому повернутися до життя і знову посісти гідне місце у світі.

 

Не / дивлячись ні на що (2017)

Іноземне комедійне кіно для незвичайного інваліда розповість дивовижну історію, що базується на реальних подіях. Герой німецького фільму мріє побудувати кар’єру у п’ятизірковому готелі, але через відшарування сітківки практично нічого не бачить. Приховавши від роботодавця інформацію про недугу, хлопець потрапляє на стажування в престижне місце, де вимоги настільки високі, що запрошення на працевлаштування отримають лише ідеальні кандидати.

 

Сильніше (2017)

Молодий хлопець приходить на марафонський забіг, щоб підтримати свою дівчину-спортсменку та потрапляє до епіцентру вибуху, влаштованого терористами . Хлопець позбавляється обох ніг і мусить вчитися жити наново. Юнак оточений увагою преси, але в душі зазнає найсильніших моральних страждань. Виконавець головної ролі побоювався, що зможе зіграти досить достовірно, але реальний прототип персонажа переконав актора у протилежному.

 

 Дихай заради нас (2017)

Список найкращих художніх фільмів про людей з обмеженими можливостями продовжує прониклива біографічна мелодрама. Успішний адвокат , подорожуючи Африкою, підхопив важку хворобу. Наслідком недуги став повний параліч. Навіть дихати герой може лише з допомогою апарату штучної вентиляції. Любляча дружина допомагає дружині відновити інтерес до життя і навіть почати боротьбу за права інвалідів, приречених діагнозом на нерухомість.

 

До зустрічі з тобою (2016)

У зворушливій британській мелодрамі позитивна ексцентрична дівчина влаштовується доглядальницею до паралізованого багатого красеня. Герой фільму страждає через набуту через нещасний випадок безпорадність і постійно вичерпує злісний сарказм. Дівчині вдається знайти підхід до підопічного і навіть закохатися в нього. Проте романтичним стосункам загрожує бажання чоловіка зробити евтаназію у спеціальній закордонній клініці.

 

Основні принципи добра (2015)

Сюжет захоплюючої драми для інваліда обертається навколо письменника , що впав у важку творчу кризу. Щоб компенсувати відсутність гонорарів, літератор вирішує підробити доглядальницею. Першим клієнтом героя стає підліток з рідкісним генетичним захворюванням та нестерпним характером. Після довгих конфліктів тінейджер і письменник знаходять спільну мову та вирушають у подорож назустріч пригодам та новим знайомствам.

 

Всесвіт Стівена Хокінга (2014)

Біографічна драма заснована на реальних подіях із життя великого британського фізика-теоретика Стівена Хокінга. Цілеспрямований юнак навчається в університеті та подає великі надії у галузі космології. Страшна недуга приковує молодого вченого до інвалідного крісла, позбавляє можливості рухатися та говорити. Тільки розум залишається ясним і націленим на нові відкриття.

 

Іржа та кістка (2012)

Героїня пробирає до сліз і одного з найкращих фільмів про інвалідів працювала дресирувальником косаток і з трагічної випадковості втратила ноги. Інвалідність стала справжньою катастрофою для діяльної Стефані. Новий знайомий дівчини – безладний батько-одинак, який намагається підзаробити на боях без правил, дізнавшись про трагічну подію, приходить їй на допомогу і допомагає знову відчути смак життя.

 

 1+1 (2011)

Багатий аристократ розбився на параплані і виявився паралізованим. Як доглядальниця заможний інвалід вибирає необтесаного чорношкірого хлопця, який нещодавно вийшов із в’язниці . Такий неординарний кандидат привернув увагу своєю простотою та природністю. Колишній зек виявляється гарною людиною, здатною непогано впоратися зі своїми обов’язками та привнести в нудне існування дух пригод.

 

Третій акт (2011)

Мотивуючий фільм про інваліда в колясці присвячений неймовірній силі уяви. Прикутий до крісла літній письменник давно зав’язав із творчістю. Перебравшись ненадовго до маленького містечка, літератор знайомиться з новими сусідами. Донька подружньої пари, що постійно скандалює, звертається до письменника з дивним проханням – допомогти у розвитку фантазії.

 

 Приходь як є (2011)

Троє чоловіків з обмеженими можливостями мріють пізнати радість сексу. Дізнавшись, що в Іспанії існує бордель із спеціальним обслуговуванням, друзі вирішують відвідати місце. Один із приятелів паралізований, у іншого не діє ноги, а третій нічого не бачить. Обдуривши батьків, друзі вирушають у свою першу самостійну подорож.

 

 Серфер душі (2011)

Мотивуюча біографія знаменитої серфінгістки Бетан Хемілтон. Тринадцятирічна дівчинка під час катання на дошці хвилями зазнала нападу акули і втратила руки. Тяжка травма повинна була поставити хрест на спортивній кар’єрі , але завзята серфінгістка не здалася. Незважаючи на інвалідність, дівчина знову стала на дошку та навіть блискуче виступала на змаганнях нарівні зі здоровими спортсменами.

 

 Картахена (2009)

Сумний фільм про інвалідів вкотре нагадує, що від ненависті до кохання один крок. Колишній чемпіон із боксу через пристрасть до алкоголю опинився на самому дні і змушений братися за будь-яку роботу. Щоб підзаробити, спортсмену доводиться піти доглядальницею до багатої паралізованої жінки. Першою реакцією одна на одну стає ненависть, яка поступово переростає в щиру симпатію.

 

Скафандр та метелик (2007)

Топ фільмів про паралізованих людей неможливий без біографічної драми, знятої на основі подій із життя редактора популярного французького журналу. Талановитий чоловік після інсульту виявився повністю паралізованим – збереглася лише здатність моргати. Розплющуючи і заплющуючи очі, герой спілкується з оточуючими та знайомить людство з почуттями хворих, приречених на довічну нерухомість.

 

 

Море всередині (2004)

Паралізований чоловік через суд домагається собі права на евтаназію. Завдяки судовому процесу у житті невиліковно хворої людини з’являються дві жінки: перша – адвокат, допомагає домогтися від держави потрібного рішення, а друга має намір відмовити свого нового знайомого від необачного вчинку. Людина, яка зібралася померти, несподівано допомагає оточуючим пізнати сенс буття.

 

 …А в душі я танцюю (2004)

Через страшний діагноз ДЦП Майкл практично все життя провів в інтернаті для інвалідів. Хлопець, який страждає від важкої недуги, знайомиться з новим пацієнтом, який прибув до лікарні. Прикутий до інвалідного крісла чоловік не здатний самостійно пересуватися, зате сповнений незламного оптимізму. Під впливом життєлюбного знайомого головний герой вчиться цінувати кожну прожиту мить.

 


 

7 фільмів про дітей з обмеженими можливостями

Фільми про дітей, які мають ті чи інші фізичні чи психічні вади.

1. Клас корекції (2014 р., Росія, драма)
Після багаторічного домашнього навчання, дівчинка-колясочниця Олена Чехова переводиться в середню загальноосвітню школу, в клас корекційного навчання , який об’єднав в собі дітей з різними відхиленнями. Там вона не тільки зустрічає своє перше кохання, але і вперше в своєму житті стикається з жорстокістю навколишнього світу. Фільм максимально наближений до справжнього життя. Представлено всю жорстокість сучасного світу, душевний світ людини з обмеженими фізичними можливостями, але з надією на те, що все буде добре…

2. Серфер душі (2001 р., США, драма)
13-річна Беттані Хемілтон любила серфінг і вже перемогла в деяких професійних змаганнях. Раптово на дівчину напала акула внаслідок чого героїня позбулася однієї руки. Вона не тільки вижила, а й продовжила професійну кар’єру серфера, змагаючись нарівні зі здоровими сильними спортсменками. Пізніше дівчина не раз стане фіналісткою і навіть переможницею змагань. Цей фільм заснований на реальних подіях. Ця повчальна історія розповідає про те, як спорт виховує в дитині необхідні для щоденного життя якості, такі, як сила духу, самовладання, воля до перемоги, позитивне мислення і т.д.

3. Та, що створила чудо (1962 р., США, драма)
Фільм заснований на реальних подіях. Хелен Келлер – сліпоглуха американська письменниця, викладачка і громадський діяч. Вона народилася нормальною здоровою дитиною в місті Таксамбія, штат Алабама, в прекрасній старовинній сім’ї. У віці 19 місяців після гострого запалення мозку і шлунку Олена позбулася зору і слуху, що для такої маленької дитини означало і німоту. Її хотіли записати як розумово відсталу, але вона стала першою сліпоглухою людиною, що одержала вищу освіту.

4. Сьогодні я піду додому один (2014 р., Бразилія, драма, мелодрама)
Леонардо – незрячий підліток, якому потрібно впоратися з ревнощами своєї подруги Джованни і одночасно спробувати розібратися в почуттях, які з’явилися до нового друга Габріеля. Так, це фільм про одностатеву любов, але зовсім без пошлості. Він добрий і щирий. Це фільм про буремний світ підлітка. Про його переживання, розуміння і нерозуміння, визнання і невизнання. Тут ви побачите і дитячо-батьківські відносини, і підлітковий протест, і перші кроки в доросле життя.

5. Зірочки на землі (2007 р., Індія, драма)
Маленький хлопчик 8 років Ішан Аваст з народження трохи відрізняється від інших дітей. Йому дається важко те, що в інших виходить дуже легко. Світ не розуміє цієї дитини, як і його власні батьки. Коли Ішан втретє провалює іспити в школі, його батько в покарання відправляє хлопчика в школу- інтернат. Самотність губить дитину, він засуджує себе за розлуку з батьками, але і їх не може пробачити. Одного разу в житті Ішана з’являється тимчасовий вчитель малювання Рам Нікум – єдиний, хто розуміє цю дитину. Рам ставить перед собою мету змінити життя хлопчика і ставлення до нього.

6. Я – Сем (2001 р., США, драма)
Головний герой – Сем Доусон , 40- річний чоловік з рівнем інтелекту 7- річної дитини, який працює офіціантом. Йому важко було б вижити з такими даними, якби не дочка. Люсі виросла цілком нормальною людиною і могла б піклуватися про свого батька, але місцева соціальна служба забрала її у батька. Сем хоче повернути свою дочку. Для ведення цієї справи він наймає адвоката Риту Харрісон. По ходу роботи над цією справою Рита сама отримує кілька уроків про те, що значить батьківство …

7. Я теж (2009 р., Іспанія, драма)
Історія кохання Даніеля і Лаури. Даніелю 34 роки і у нього синдром Дауна. Це не заважає йому володіти приголомшливо тонким почуттям гумору, самоіронією, бути випускником вищого навчального закладу, захоплюватися картинами Босха, відмінно розбираючись в живописі, вчити іноземні мови, займати відповідальну посаду і закохуватися в жінок з іншим набором хромосом.

 

 

Добірка змістовних мультфільмів про життя та переживання дітей з різними особливостями розвитку.

Як пояснити школярам, чому деякі діти змушені сидіти у візочку і не можуть бігати, а дехто навіть не може говорити чи бачити? Як навчити учнів розуміти, що відчувають і яким бачать світ люди з особливими освітніми потребами? Як донести думку про те, чому важливо спілкуватися і підтримувати таких людей?

Перегляньте разом з учнями дібрані нашою редакцією мультфільми, за допомогою яких вам буде легше порушити тему інклюзії у спілкуванні зі школярами та простіше торкнутися складних і болісних питань.

Мультфільм «Мотузки»

Мультфільм «Мотузки» («Cuerdas») було створено іспанськими аніматором Педро Соліс у 2014 році. Робота була відзначена премією Гойя як кращий короткометражний анімаційний фільм.

У мультфільмі розповідається зворушлива історія про справжню дружбу дівчинки Марії та хлопчика, який страждає на ДЦП і тому не може ні ходити, ні говорити. Їхня дружба на все життя залишить слід у серці Марії та буде спонукати її у дорослому віці обрати професію вчителя.

Подивіться разом з учнями цей мультфільм! Красива історія про рівність, солідарність, дружбу та дитячу мудрість, якій варто повчитися і дорослим, і дітям.


Мультфільм «Вальсовий дует»

Анімацію було створено французькою студією Supamonks у 2016 році. У мультфільмі розповідається історія про сестер-сіамських близнючок – Емілі та Елізабет. Через свою особливість дівчата не виходять на вулицю і ні з ким не спілкуються. Єдина їхня розрада – гра на фортепіано.

Якось повз їхній дім проходив молодий скрипаль, він заслухався чудовою мелодією. Дівчата намагалися прогнати хлопця, але він не тільки не пішов, але і почав віртуозно підігрувати їм на скрипці, чудово доповнюючи їхню мелодію.

Подивіться цей мультфільм разом із учнями. Красива анімація покаже дітям, наскільки важливо приділяти увагу людям з особливими потребами, оцінювати не їхню зовнішність, а людські якості й таланти.


Мультфільм-казка «Соловейко з одним крилом»

Мультфільм про соловейка, який народився з одним крилом, – історія про щасливу сім'ю, турботу та взаємоповагу. Анімація розповідає про те, що у природі немає помилок, кожен має своє призначення. У мультфільмі йдеться про те, що не сила крил і величина дзьоба робить птаха справжнім, а та пісня, що живе у нього в серці. Це ж стосується і людей: не за зовнішністю, а саме за людськими якостями варто оцінювати інших.

Цей пластиліновий мультфільм було створено у 2017 році групою школярів-шестикласників з Тернопільської обласної експериментальної школи мистецтв імені І.Герети.


Мультфільм «Скарлетт»

В анімації розповідається історія про дівчинку Скарлетт. Вона захворіла на рак кісток, тому лікарі, рятуючи їй життя, були змушені ампутувати голінь. До хвороби дівчинка обожнювала танцювати, а після лікарні вона має носити протез, тому про танці можна забути. Через це Скарлетт відчуває себе пригніченою. 

Завдяки підтримці мами, яка допомагає дівчинці наново навчитися ходити і танцювати, Скарлет поступово адаптується. Вона починає сприймати свою особливість і знову стає тією ж веселою дівчиною, з якою цікаво дружити та грати, якою вона була до хвороби.


Мультфільм «Подарунок»

Цей мультфільм – зворушлива історія про дружбу, породжену спільним болем.

Мультфільм було створено німецьким мультиплікатором Якобом Фрейєм у 2014 році. Ця анімація була показана на понад 180 фестивалях і має більше 50 відзнак.


Мультфільм «Тамара»

Мультфільм було створено у 2013 році американською анімаційною студією. В анімації розповідається зворушлива історія про дівчинку Тамару. Незважаючи на глухоту, вона має чудову пластику і почуття ритму, тому обожнює танцювати і мріє стати балериною. Можливо, колись її мрія і здійсниться, адже Тамару постійно підтримує її мама.

Подивіться цей мультфільм разом зі школярами, з його допомогою вам буде простіше пояснити дітям, наскільки людям з інвалідністю важлива підтримка інших.


Мультфільм «Поза зором»

Чико – дівчина з порушеннями зору. ЇЇ «очима» є пес, який її всюди супроводжує. Одного разу під час прогулянки до Чіки підійшов грабіжник, вихопив її сумку та кинувся тікати. За ним побіг пес-поводир дівчинки. Отже Чика лишилася одна, не бачачи нічого навкруги, вона заблукала.

Рухаючись незнайомою частиною міста навпомацки, через отвір у паркані вона потрапляє у неймовірний світ, створений її уявою. Цей світ є казковим, надзвичайним, ті , хто мають зір, не в змозі його побачити.

Мультфільм у стилі аніме, його було створено у 2010 році групою студентів-випускників університету мистецтв із Тайваню.

Покажіть цей мультфільм школярам та поясніть, що кожний сприймає навколишній світ по-своєму, , а також розкажіть про те, що хтось може бути обмежений у своїх можливостях, проте ця людина може мати неабиякі здібності й таланти.


Незалежно від зовнішності, кольору шкіри, здоров'я, рівня добробуту батьків і фізичних вад, будь-яка дитина заслуговує на щасливе дитинство. Кожній дитині, як і дорослому, хочеться мати друзів, сміятися, досягати своїх цілей своїх цілей і відчувати підтримку. Тож допоможіть вашим учням змалечку  навчитися бути добрими та чуйними!

 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Асистент вчителя Ольсєвіч Вікторія Валеріївна взяла участь у всеукраїнському конкурсі "Учитель року - 2024" в номінації "Образотворче мистецтво"

І знову вчителі  Лебединської міської територіальної громади – переможці всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2024» Щороку однією з найб...