пʼятницю, 15 грудня 2023 р.

Що потрібно знати про академічну доброчесність

 

Що потрібно знати про академічну доброчесність



Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Основними принципами академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин є:

·        доброчесність – відданість учасників освітнього процесу моральним принципам та стандартам, які створюють бар’єр для недоброчесності;

·        чесність та порядність – системне уникнення проявів шахрайства, обману, крадіжок під час реалізації власної діяльності;

·        правдивість – прагнення до істини, вільне та відкрите поширення найкращих практик реалізації власної діяльності, їх безперервне надбання та збагачення;

·        прозорість – доступність та відкритість інформації, яка передбачає, що всі учасники освітнього процесу зобов’язані діяти відкрито, передбачувано та зрозуміло;

·        законність – дотримання кожним учасником освітнього процесу законів та стимулювання до цього інших;

·        повага – повага до гідності інших, їхнього фізичного та психічного здоров’я, на благо колегіальності та співпраці з іншими учасниками освітнього процесу;

·        довіра – усі учасники освітнього процесу мають впевненість в чесності один одного;

·        підзвітність – учасники освітнього процесу належним чином використовують делеговані їм повноваження;

·        справедливість – неупереджено однакове ставлення до усіх учасників освітнього процесу, позбавлене дискримінації та нечесності;

·        самовдосконалення та вдосконалення – учасники освітнього процесу визнають важливість та докладають максимальних зусиль до постійного вдосконалення освітньої системи, зокрема через власний професійний розвиток;

·        відповідальність – вміння брати на себе відповідальність за результати своєї діяльності, виконувати взяті на себе певні зобов’язання, протистояти проявам академічної недоброчесності, подавати приклади гідної поведінки;

·        сумлінність – учасники освітнього процесу належним чином використовують делеговані їм повноваження без перевищення або несумлінності їх виконання;

·        демократичність управління – управління Університетом на основі залучення усіх відповідних учасників освітнього процесу та етичному виконанні своїх повноважень керівництвом на різних ланках;

·        професіоналізм – підтримання високого рівня компетентності кожним учасником освітнього процесу.


Закон України «ПРО ОСВІТУ», стаття 42. «АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ»

 

1. Дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними та науковими працівниками

2. Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти

3. Порушенням академічної доброчесності

4. Відповідальність  педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників за порушення академічної доброчесності

5. Відповідальність  здобувачів освіти за порушення академічної доброчесності

6. Про порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності














Немає коментарів:

Дописати коментар

Асистент вчителя Ольсєвіч Вікторія Валеріївна взяла участь у всеукраїнському конкурсі "Учитель року - 2024" в номінації "Образотворче мистецтво"

І знову вчителі  Лебединської міської територіальної громади – переможці всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2024» Щороку однією з найб...